torsdag 22 september 2016

Mindfulness för barn...

Då jag sedan ungefär ett halvår tillbaka själv börjat med mindfulnessövningar och känner att det har en bra avstressande effekt började jag leta efter övningar för barn. Har läst någonstans att detta kan träna upp koncentrationsförmågan hos barn som har svårigheter med detta. Hittade en skiva på Mindfulnesscenter.se som jag beställde och har nu testat i några dagar med yngsta sonen. Får se om det ger resultat. =) Men vill i alla fall tipsa om detta verktyg. Skivorna finns för barn 4-7 år, 8-12 samt för tonåringar. Man ser många positiva effekter av mindfulness vilket många skolor börjat använd sig av. I detta stressiga samhälle tror jag att det är bra för alla att lära sig att varva ner. Här är min plats som jag ofta använder mig av när jag mediterar:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar