onsdag 15 september 2010

Blogga med eleverna!

På min skola där jag jobbar, Broängsskolan, har vi ett projekt med våra nior som sträcker sig över hela höstterminen - brobel. Det är inspirerat av Nobelpriset och fungerar lite på samma sätt. Eleverna medvekar i olika priser och i december utses en vinnare i varje kategori under en fin middag med underhållning och show. I år har vi Litteraturpriset (som för fjärde året i rad kommer att ges ut i bokform), Engelsk- och Mediaapriset, Färg- och Formpriset, Fredspriset, Uppfinnarpriset och Matematikpriset. I år tänkte vi att eleverna ska få börja blogga om projektet under höstens gång. Jag har delat upp de fem nior vi har på tio veckor så att varje klass kommer att ansvara för bloggen under två veckor. För att ändå ha koll på vad eleverna skriver kommer de att få blogga med en lärare närvarande så att vi har koll på kontot. Jag tror att det här kan bli väldigt bra. Om inte annat så blir det en bra utvärdering av hur eleverna upplever projektet under dess olika faser. Sen kan jag bara hoppas på att ungdomarna också kommer att läsa varandras inlägg och inspireras!

2 kommentarer:

  1. Vilken bra idé. Ska bli kul att följa under terminen. Du får väl berätta för gruppen hur det går när ni kommit igång.

    SvaraRadera
  2. Tack för bekantskap med en trevlig skola. Jag blev genast nyfiken på att följa er...

    SvaraRadera