onsdag 8 december 2010

Bilden av min verksamhet

Jag kommer att berätta om ett projekt vi arbetar med på vår skola. Det är ett entreprenöriellt projekt där skolan samarbetar med näringsliv och använder sig av olika arbetssätt för att eleverna ska nå målen. Botkyrka kommun satsar mycket på att alla skolor ska arbeta entreprenöriellt (EPL=entreprenöriellt lärande). Bl.a. så har alla anställda på min skola fått gå en fortbildningskurs på 7,5 hp i EPL vid Stockholms Universitet.

Jag kommer att presentera projektet kort, upplägg och vad det går ut på. Sedan kommer jag att fokusera på en del av projektet där vi arbetat med film som verktyg. På min skola har vi arbetat med film och filmredigering i några år men det finns alltid nya saker att lära och nya problem man stöter på. Jag hoppas på en bra och givande diskussion efteråt där jag kan dela med mig av mina erfarenheter men också där vi tillsammans kan diskutera exempelvis måluppfyllelse genom detta arbetssätt som är en viktig del i arbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar