onsdag 8 december 2010

Instruktionsfilm Consumer Consequences



Äntligen fick jag upp min instruktionsfilm på bloggen! Det tog bara hela eftermiddagen. Att spela in filmen med CamStudio var inga problem men resultatet blev i ett format (SWF) som inte stöds av någon mediaspelare. Jag fick därför ladda ner ett program som konverterade filen till en MPEG fil (Moyea) och sedan kunde jag redigera filen i Movie Maker. För att kunna lägga ut filmen på bloggen fick jag skapa ett You Tube-konto, lägga ut filmen och sedan dela till min blogg! Men oj vad jag har lärt mig saker i dag!

4 kommentarer:

  1. Heja heja!Bra jobbat!
    Men jag undrar hur jag gjorde när jag anv CamStudio till min MSN konv. Jag är ju helt säker på att jag spelade upp den i vanliga Windows media player. Men visst måste du väl ha kunnat spara din film i ett annat filformat...? // Green

    SvaraRadera
  2. Bra program, mycket intressant, jag kommer att använda det här i SO:n. Tackar
    Ps: bra jing också

    SvaraRadera
  3. Bara kul om någon annan kan få användning för detta också!

    SvaraRadera
  4. Problemlösning på hög nivå! Bra jobbat!

    SvaraRadera