onsdag 28 december 2011

BETT 2012: 11-14 januari

Nu har jag bokat flygbiljetter och hotell till BETT-mässan i London i januari 2012! Ska bli så roligt att få åka dit. Det är världens största teknikmässa för pedagoger och hålls en gång om året i London. Det är otroligt många besökare, från hela världen, och det märks för hotellen börjar bli fullbokade. Så vill ni åka dit ska ni boka snarast.

Ett litet tips: många skolor har ju inte råd att skicka personal utomlands för att gå på mässa. Jag hittade en annons om en stiftelse som beviljar stipendier för fortbildning av lärare. Vi bestämde oss på min skola, några lärare som är intresserade av IKT, för att söka. Trodde inte att vi skulle få pengar men det fick vi! Så kolla runt och se vad som finns!

2 kommentarer:

  1. Hej Maria! Läser också kursen mediepedagogik och ska tillsammans med en grupp lärare från min skola till BETT imorgon och hem igen på lördag. Ska bli riktigt intressant och roligt. Fast lite tajt med tiden för inlämning av RET-en... Är du med i TänkOM?? Anette Larsson

    SvaraRadera
  2. Hej! Nej, jag är inte med i Tänk-Om. Men vi har representanter från den skola jag jobbar på. RET-en var inte enkel... Jag skyndade och skickade in den innan jag åkte. Varifrån åkte ni? Jag åkte från Skavsta ons-lördag. Det var många pedagoger ombord, kanske sågs vi??? Men vilken otrolig mässa!

    SvaraRadera