onsdag 30 mars 2011

Min resurssida...

I går jobbade jag mycket med min resurssida, eller sidor... Jag har faktiskt två sidor och kan inte riktigt bestämma mig för vilken av dessa jag ska redovisa. Den ena sidan är en ren ämnesresurs för mina elever. Den andra sidan är en sida om mig där jag marknadsför mig själv. Kan man använda båda i sin presentation? Eller blir det för rörigt då? Man skulle ju kunna se ämnesresursen som en del av att marknadsföra sig själv också eftersom det visar hur man arbetar... Vi får se hur det blir.

Ett problem, eller inte direkt problem, jag stött på är att jag lägger ner väldigt mycket tid på de bilder och text jag har på min sida om mig själv. Det tar otroligt mycket tid att välja ut lämpliga bilder som representerar mig och som jag vill ska göra det. Rent tekniskt hade jag ett problem som jag inte blev klok på. Några bilder som jag scannat in för att kunna lägga ut dem på hemsidan gick inte att infoga i weebly pga att de var för stora. Det spelade ingen roll hur mycket jag minskade formatet utan problemet kvarstod. Men när jag försökte infoga bilder som från början var digitala, fast de också var tyngre, var det inga problem. Är detta ett PC problem eller vad? Ska försöka med Macen i dag så får vi se om det går bättre. Roligt är det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar